En av de första näskittlarna???

Dofterna ingår i livsstilstrenden, där fiktiva värden som hur varan upplevs blir allt viktigare än kvalitet och pris.Tänk om vi kunde få fler att tänka globalt miljömedvetet istället. Jag blir så upprörd över denna flathet vad gäller hur vi kunder skall tänka och känna. Alla doftöverkänsliga utestängs allt mer från butikerna.
Marknadsansvarig på NK i Stockholm var med och initierade dofternas intåg. Bevare mig för denna kvinna, som tydligen inte har doftöverkänslighet i sin familj eller i sin bekantskapskretsen. För visste hon hur vi blir allt mer utestängda från vår omgivning, skulle hon kanske tänka om, det är i alla fall önsketänkande. Vi är en stor grupp, närmare 6,3 %, som blir sjuka av dofter och kemikalier och vi kan inte deltaga i samhället på lika villkor.

Vi blir diskriminerade på grund av bristande tillgänglighet!

Att säga att något är allergivänligt är rent nonsens!
Känner du för att läsa artikeln? Klicka då på denna länk till Metro.