IT-personal bojkottar ”sjukt hus”

Ett 40-tal personer på kommunikations- och IT-avdelningarna i Uppsala kommun har fått hälsoproblem av de lokaler där de arbetar. Nu har Arbetsmiljöverket inkopplats. Detta går att läsa på sktftidningen.se. Kommentera gärna artikeln efteråt.

Jag förstår inte varför det år 2009 skall vara så svårt att kunna få arbeta i ”frisk” miljö? Det kommer hela tiden rapporter om hur människor utvecklar överkänslighet, allergier och astma i undermåliga lokaler och det av ekonomiska skäl? Det finns ju många kurser numera för chefer, skyddsombud, huvudskyddsombud, arbetsmiljöansvariga, medlemmar i arbetsmiljö- eller skyddskommittéer, samordnare m fl att jag tycker det vore nog, eller? Kanske att man inte går på dessa kurser? Tar inte till sig kunskap!

När man sedan väl har erhållit kroniska besvär så verkar det inte finnas någon hjälp att få och ingen tycks heller tro på en. Det är för bedrövligt!